Tuesday 26 June 2007

Uge 11 - Podcasts og Video

Så er vi igen nået til en uge hvor det er meningen jeg skal være ekspert... Det har jeg i den grad forsøgt at opgradere mig selv til.
Podcast var det første jeg gav mig i kast med - og efter flere !#F!!%&#!-udråb lykkedes det mig omsider at abonnere på De Sorte Spejdere. Dette fantastisk sjove eftermiddagsprogram, som jeg altid går glip af fordi det er midt i arbejdstiden.
Forleden morgen da jeg var ude og gå en tur, var programmet så sjovt at jeg måtte tage mig selv i at stå for åben gade og næsten hulke af grin!!...Helt alene skal jeg måske tilføje... :-)
Og i stedet for at bruge min Reader, bruger jeg min Zen Cast Organizer, som er en del af det software, der fulgte med Mp3'eren. Her er det super nemt at trykke på Subscribe, indsætte den URL (fx), som jeg gerne vil abonnere på, og trykke på Transfer for at overføre det til afspilleren. Oveni er det så tjekket at når du overfører et nyt program, og det andet er lyttet til, sletter den automatisk det gamle, og lægger det nye uhørte program, på samme plads - ingen oprydning nødvendig!!

Youtube har jeg også leget lidt. For nylig var der Byens Børn-arrangement på Blågårds Plads, og i den forbindelse kom Nørrebro-TV forbi og interviewede Karen om arrangementet. De sendte indslaget i de lokale nyheder og jeg har nu lagt indslaget på Youtube - klik her for at se mere.

Odeo arbejder vi med her på Blågården - det skal nemlig højst sandsynligt være underlaget for læsekonkurrencen i juli måned, hvor børnene skal (hvis de har lyst) indtale deres læseoplevelser i mikrofon, hvorpå optagelserne bliver lagt på nettet.
Læs mere om arrangementet her.

Min egen fantastiske optagelse (ja, man har vel været vært på en lokalradio...) kan lyttes til ovenfor.

No comments: