Thursday 19 April 2007

Spørgeperson igen

Uge 3 er leg med Messenger og Google talk. Jeg er kun blevet sat på som spørgeperson til MSN, men jeg kan bruges til begge dele.
Her på Blågården er alle nu kommet på Messenger allerede, primært med brug af arbejdsmailen. Og vi er allerede i fuld sving med at bruge MSN til internt brug - det er jo en dejlig nem måde at se, om den person man vil i kontakt med, rent faktisk sidder på sin pind.

Jeg er varm fortaler for begge chatfunktioner. Google talk via Gmail er god og nem, og her er man jo online så længe man har sin mail åben. Her er der ikke så mange smileyfunktioner som i MSN, men til gengæld synes jeg den er mere handy.

Messenger har jeg været en trofast bruger af i mange år, og det var et uundværligt værktøj i min DB tid. Her blev det et must at ændre sit handle (sit skærmnavn) efter humør, lokation og andet underholdende. Og den tradition gælder mere eller mindre stadig. Nu hvor alting er blevet lidt mere professionelt er det dog mere normalt at folk bare skriver hvor i verden de befinder sig: arbejde, hjemme under dynen, på ferie, eller lignende.

Prøv begge funktioner, det er for smart til at lade vær! :-)

No comments: