Tuesday 10 April 2007

Spørgeperson

Som jeg skriver i min profil er jeg en af ugens spørgepersoner - så bare spørg løs.

Som tingene efterhånden ser ud, har jeg vist snart fået klikket på samtlige af bloggers knapper, moduler, muligheder og spørgefunktioner - jeg ved jo heller ikke alt... :-)

Og jeg kan ærligt sige, at det der voldte mig flest problemer, var at uploade et profilbillede.
Jeg er utrolig overrasket over at en simpel funktion med upload fra en fil, ikke er mulig i Edit Profile-modulet.
Men det lader til at jeg er nødt til at lave en post, indsætte et billede fra fil eller hjemmeside og derpå publicere posten. Derpå kan jeg gå tilbage i Edit Profile, copy/paste URL'en fra billedet i den publicerede post, gemme min profil - og vupti har jeg et profilbillede.
Herpå går jeg ind i den post hvor jeg hentede billedet, og sletter det fra posten.

Det er noget af det mest bøvlede jeg har været ude for i forbindelse med et profilbillede.

Yderligere hjælp findes på dette link

Skriv til mig, hvis du har spørgsmål om blogging - eller hvis du har fundet en lettere måde at arbejde med dit profilbillede på :-)

3 comments:

Bente Jensen said...

Det er rigtig bøvlet at oploade et billede hvis man ikke har et på nettet. Når vi når til Flickr vil jeg nævne at nu er muligheden der for dem som endnu ikke har fået et billede på deres blog.
Jeg skriver lige i min blog at folk kan se din vejledning her.

Marie Ulletved Holmgaard said...

Der vil jeg så lige tilføje at jeg jo allerede har en flickrprofil og naturligvis prøvede at lægge den direkte billede-URL fra et billede på min flickr - og der fik jeg meddelelsen om at URL'en ikke virkede. Jeg har prøvet med flere billeder, og med forskellige bloggerkonti, og det er hele tiden den samme besked.

Men hvis du kan uploade fra din flickrkonto, vil jeg meget gerne have dine tricks!

Lilly Als said...

Jeg kan ikke finde ud af at uploade mit billede i min profil!
jeg prøvede at gøre, som Bente skrev og lavede en post, hvor jeg indsatte et billede, jeg havde liggende på min PC. derefter kopierede jeg url-adressen og prøvede at indsætte den, men den bliver ikke accepteret.
jeg har endnu ikke sat mig ind i Flickr.
hilsen,
Lilly/tek