Friday 18 May 2007

Opsamlingsuge

Meget rart med en pause i ny og næ - og her på Blå brugte vi onsdag formiddag på at samle op på de små problemer der har været indtil nu. Bl.a. hvordan man får vist sin bogbestand fra Librarything på sin blog, og andre småting.

En ting som var oppe og vende hos flere var, hvad skal man egentlig bruge alle disse teknologier til? Og konklusionen blev hurtigt at vi alle skal af med vores berøringsangst for de nye muligheder på webben, samt danne os et overblik over hvad disse videndelingsportaler kan og gør. Endeligt kan vi jo så selv vælge ud hvilke vi synes er sjove og nyttige at lege med :-)

Personligt er jeg stor flickr-fan og har været det rigtig længe - og nu efter jeg har fået digitalkamera, er telefonregningen ikke længere så dyr... Blogger er jeg glad for, men jeg er ikke sikker på, at jeg bliver ved med at blogge efter 23ting er slut. Jeg glæder mig til podcasts i næste uge - her er jeg heldigvis ikke hverken ekspert eller spørgeperson, og jeg glæder mig meget til at lære mere!

2 comments:

Sune Hundebøll said...

Mange af dem kan bruges i til formidling. Vi er uddannet til at hjælpe folk med at få stillet deres behov for information - uanset platform/medie. Derfor skal vi kende nettets mulighederne.

Når vi kommer dertil, at de fleste bibliotekar er online med en profil, blog m.m. får låneren mulighed for at vælge den bibliotekar som passer bedst til brugerens behov.

Desuden åbner flere af redskaberne op for nye formere for betjening af brugerne, som ikke længere er begrænset til det udsnit af befolkningen der kommer på det fysiske bibliotek.

Marie Ulletved Holmgaard said...

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, jeg mener bestemt også at vi skal udnytte alle disse redskaber til at formidle ny information, skabe nye kontakter og agere bibliotekarer 2.0.